The arrival.. - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Shirley Ool - WaarBenJij.nu The arrival.. - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Shirley Ool - WaarBenJij.nu

The arrival..

Blijf op de hoogte en volg Shirley

27 Maart 2013 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Laat ik maar beginnen bij het begin, donderdag 21 maart! We zouden om 12:20 uur vanaf Dusseldorf naar Chicago vliegen, waar we zouden moeten overstappen op ons vliegtuig naar Colorado Springs. Echter woensdag kreeg ik al een telefoontje van mijn oom dat de vliegvelden in Duitsland op donderdag gingen staken.. Gotta be kidding me. Na eventjes naar het reisbureau te hebben gebeld en op internet te hebben gezocht, bleek dat waarschijnlijk alleen de europese vluchten werden gecancelled. Vol goede moed donderdag dus maar richting Dusseldorf met mijn lieve familie! Vlucht ging inderdaad gewoon door, was alleen 2 uur vertraagd.. Maar door die vertraging hoefde we wel onze tweede koffer niet extra te betalen, ieder voordeel heeft zijn nadeel!

Gelukkig ging de vlucht richting Chicago vrij snel om met wat films en series! Enigste nadeel was een hele irritante vrouw die voor mij zat en steeds haar stoel naar achter wilde zetten. Grrrr. Ik heb al niet de kortste benen dus na 3 keer netjes te hebben gevraagd of ze asjeblieft niet zo ver naar achter wilde gaan met haar stoel, ben ik maar terug gaan duwen tegen haar stoel.. muahaha.

Eenmaal aangekomen in Chicago hebben we een dik uur bij de Border Control / Paspoort controle in de rij gestaan. Nadat we eindelijk de stempel in ons paspoort hadden, gingen we maar weer op zoek naar onze koffers (deze moesten we zelf namelijk opnieuw inchecken voor de laatste vlucht), 20 banden maar geen koffers van ons. Achja daar hebben we een mond voor he, dus maar eens gevraagd waar onze koffers waren.. ‘Oh the two red suitcases and the two brown ones?’ Yup, dat waren ze. Nou het blijkt dat we zo laat waren dat ze onze koffers al hadden weggepakt.. oepss, en bedankt paspoort controle! Wij letterlijk racen met onze karren naar de Lufthansa balie en daar aangekomen zagen we net iemand lopen met onze koffers. Heel aardige meneer die meteen met ons is meegelopen en de koffers zelfs opnieuw voor ons heeft ingechecked, zodat we niks meer hoefde te doen en zo doorkonden naar de douane. Dit ging ook heel snel gelukkig want we gingen dood van de honger! Time for some food! Na wat wanna-be-subway te hebben gegeten zijn we richting onze gate gelopen. In een klein ryanair-achtig vliegtuigje zijn we van Chicago naar Colorado Springs gevlogen, ik was zo kapot moe dat ik de hele vlucht[2uurtjes] wat heb geslapen. Het was lokaal 20:00 uur toen we vertrokken, maar voor ons eigenlijk 02:00 ergens door het tijdsverschil, dus vandaar dat we zo moe waren!

Aangekomen op COS (colorado springs) onze koffers weer verzameld en de eerste en de beste taxi richting het hotel gepakt. A yellow cab it is, welcome to America! :] Helaas niks te zien van de omgeving omdat het al donker was toen we aankwamen, maar toen we aankwamen bij het hotel. WAUW. Gewoon geen woorden voor hoe mooi dit hotel is.. We werden ontvangen als ware prinsessen! Echt geweldig. Nadat we de sleutel hadden opgehaald bij security, werden we naar het appartement gebracht. Bruce, de jongen die ons bracht, lag helemaal in een deuk om hoeveel koffers we hadden.. 2 koffers is toch redelijk normaal voor een jaar, dachten wij? Haha. Appartement ziet er heel netjes uit, alleen van die lelijke Amerikaanse meubels.. zucht. Maarja we hebben er het beste van gemaakt, haha! Rond 12 uur lagen we in bed, want Bruce vertelde ons dat we de dag erna werden opgehaald om 07:15 uur, are you kidding me?!

Nou, ik zal het hierbij laten en de eerste indrukken van Amerika beschrijven in mijn volgende blog.. Thanks voor reading!

Heeel veel liefs, Shir xo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Colorado Springs

Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 7629

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 29 Januari 2015

Cruise ship diaries

22 Maart 2013 - 24 Maart 2014

USA here I come

Landen bezocht: