Home is where the heart is - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Shirley Ool - WaarBenJij.nu Home is where the heart is - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Shirley Ool - WaarBenJij.nu

Home is where the heart is

Blijf op de hoogte en volg Shirley

25 Maart 2014 | Nederland, Heerlen

Hier is die dan, de laatste blog over mijn jaar in Amerika..

De laatste maand in Colorado is heel erg snel voorbij gegaan, je bent toch langzaam bezig met al je spulletjes verkopen en alles ordenen thuis en je mentaal klaar te maken om alles achter te laten..

Op 10 maart hadden we ons afscheidsdiner, we hadden een afscheidsdiner en ook een feestje. Op ons feestje zouden de managers niet mogen komen (nadja, ik en een andere collega zijn allemaal minderjarig daar en managers mogen niet aanwezig zijn bij drankgebruik van ons) dus speciaal voor de managers hadden we een etentje. Heel gezellig avondje gehad met heerlijk eten!

Op 11 maart was mijn laatste werkdag, samen met Nad aan de desk. Wel heel speciaal, samen alles begonnen en het dan toch zo samen eindigen ook. Mijn laatste werkdag was een heel raar gevoel, door de gangen lopen in mijn uniform en realiseren dat het (waarschijnlijk) de allerlaatste keer is. Mijn laatste werkdag eindigde ook een half uur later want mijn supervisor wilde me niet echt laten gaan haha!

De dag na onze laatste werkdag gingen Nadja en ik nog een keertje terug omdat we onze Exit Checklist moesten invullen op het werk, dit houdt in onze bank inleveren, uniformen inleveren, kluisjes terug geven etc. Voor Nadja was dit ook de laatste keer bij de Broadmoor wat dus betekend afscheid nemen van iedereen! Nadat we klaar waren bij de Front Desk en alle andere afdelingen in het Main-gebouw, gingen we naar HR (P&O) om onze lijst in te leveren. Eenmaal in dat gebouw meteen doei gaan zeggen tegen onze oude baas wie tevens ook de man is met wie wij ons sollicitatie gesprek hadden in Amsterdam. Even snel nog een foto en nadat hij ons bedankte voor alles en ook wel de tranen in zn ogen kreeg zijn we maar terug naar huis gegaan! Vervolgens lekker een dagje niks doen en mijn koffers verder inpakken.

Op mijn laatste donderdag ben ik lekker een middagje naar de Spa van de Broadmoor geweest, 5 star 5 diamond service, heeeeerlijk! Gezellig een middagje relaxen met Laura :) Vervolgens lekker een avondje uit eten met Linds bij Chili's aangezien ik nog een cadeaukaart had die ik wel wilde gebruiken uiteraard voor ik terug naar huis ging.. Op vrijdag was avonds dan ons afscheidsfeestje!! We hadden nog maar 2 flessen alcohol thuis dus hadden iedereen gezegd nog iets mee te nemen als ze veel wilde drinken. Uiteindelijk hadden we dus de hele bar in ons appartement vol staan met flessen alcohol.. ahum. AA?? Op het einde is er nog best veel opgegaan en alles wat over was hebben we aan de laatste mensen mee weggegeven. Ook alle accessoires wat we nog in huis hadden (beeldjes, schilderijtjes etc) hebben we allemaal aan vrienden meegegeven! Iedereen weer blij haha.

Op zaterdag lekker uitgeslapen en onze bankrekeningen gaan sluiten en een extra koffer bijkopen.. Ja uiteindelijk ben ik dus met 3 koffers van 23kg en een handbagage naar huis gekomen! Op zaterdag avond had ik nog een uitnodiging voor een St. Patricks feestje waar ik eigenlijk niet naartoe zou gaan maar op het laatste moment toch werd overgehaald. Dus achja nog maar een avondje feesten dan! Hele gezellige avond die toch eindigde in tranen met het besef dat ik dan toch weg ga over zo'n 1,5e dag. Toen ik thuis kwam dan ook even met mam nog geskyped en vervolgens rond 3 uur naar bed want op zondag moest ik er weer vroeg uit! Om 9 uur had ik een Brunch reservering met Diva in het Broadmoor hotel, wat een overweldigende brunch en wat een heerlijk eten!! Helaas heb ik niet al te veel gegeten aangezien ik me niet al te goed voelde, waarschijnlijk door alle stress en het afscheid nemen. Na de brunch nog eventjes naar de Front Desk gegaan waar ik dan toch echt mijn afscheid moest nemen van mn lieve en geweldige bazin, de assistent manager en een paar laatste collega's. En hoewel dat allemaal best goed ging kwamen de tranen pas toen ik de laatste keer naar buiten liep, uit het hotel, en nou ja zo ongeveer uit de plek die thuis is geweest voor me het afgelopen jaar.. het 's avonds op zondag is Lindsey toen naar ons toe gekomen en zijn we lekker gaan uit eten met Nad en Rok en vervolgens zijn nad en rok naar rok thuis gegaan en ben ik nog gezellig een avondje naar de bios geweest en de nacht doorgebracht met Linds.

En dan wordt je wakker en dan is het maandag, 17 maart, de dag dat we naar huis gingen.. Na nog wat laatste dingetjes weg te gooien zijn we onze sleutels gaan inleveren en was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Ik reed met Lindsey in een auto en Nadja en Rok gingen met een taxi omdat 4 personen plus 2 handbagage en 6 koffers niet past in een auto haha. Op het vliegveld even iets kleins gegeten en de koffers ingecheckt (doei 300 dollar!) en dan wachten tot we konden boarden. Ik hoef niemand te vertellen hoe moeilijk het is om afscheid te nemen op zo'n moment. Eenmaal door de douane ging het gelukkig allemaal ook wel vrij snel, ons vliegtuig was een half uur vertraagd maar ook die tijd ging vrij snel voorbij en voor we het wisten zaten we in de lucht.. Na een snelle overstap van 2 uur in Chicago waarin we lekker even wat hebben gegeten (laatste maaltijd in amerika dat kan uiteraard niks anders dan een hamburger zijn!) En vervolgens kwam de lange vlucht, na een beetje slapen, wat films kijken en wat eten was het nog maar een uurtje voor we aan zouden komen. Toch wel kriebels in onze buik, heel raar aangezien je toch terug gaat naar je familie, iets wat zo vertrouwd is eigenlijk. Eenmaal geland meteen een karretje voor onze bagage gehaald en wachten op de koffers toen we al geschreeuw hoorde vanuit de aankomst hal.. Met een heel groot spandoek stond daar dan mijn hele familie en Nad's hele familie op ons te wachten. Na wat tranen en veel knuffelen uiteraard zijn we richting de auto gegaan en naar huis gereden.

's Avonds kwam al mijn familie nog langs en mijn lieve beste vriendjes en vriendinnetjes ook! Na een hele gezellige avond met allemaal lekkere Nederlandse hapjes en wat foto's kijken was ik wel echt helemaal kapot en ben ik lekker mijn bed ingedoken! Wat was het fijn om weer iedereen te zien en kunnen knuffelen :)

Ondertussen ben ik vandaag alweer een weekje thuis en om heel eerlijk te zijn aan de ene kant voelt het soms al alsof ik nooit ben weggeweest. Afgelopen week heb ik lekker tijd met mijn familie en vrienden doorgebracht waar ik echt intens van geniet. Voor iedereen die wilt weten wat ik nu wil gaan doen? Ik weet het zelf niet. Iets trekt me weer om naar het buitenland te gaan (Engeland, Italië?) over een tijdje weer maar er zijn ook heel veel dingen die me hier houden. Op dit moment ben ik uiteraard aan het solliciteren voor banen en ga ik vanuit daar wel kijken hoe en wat ik wil. Amerika is voor mij een geweldig jaar geweest dat ik echt niet had willen missen en waarin ik ontzettend veel heb geleerd. Niet alleen over mezelf, maar ook over vriendschappen, relaties en over de hotel industrie. Wat ik in een jaar heb geleerd bij de Broadmoor over management en hotels zal ik waarschijnlijk niet eens hebben geleerd in 3/4 jaar Hoge School.. En of ik ooit nog naar school terug ga? Wie weet, misschien over een jaar. De NHTV trekt me nog steeds en ik ben al voorzien van een stageplek weer terug bij de Broadmoor als ik wil haha! Maar we zullen zien, kijken waar ik uitkom en in wat voor een baan ik zo terecht kom.

Aan iedereen, heel erg bedankt voor het lezen van mijn blog afgelopen jaar! En in de komende weken zal ik uiteraard met iedereen persoonlijk meer bijkletsen en wat foto's komen laten zien :)

♥ heeeel veel liefs vanuit Heerlen! Shir XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerlen

Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 7639

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 29 Januari 2015

Cruise ship diaries

22 Maart 2013 - 24 Maart 2014

USA here I come

Landen bezocht: