Not so suavemente… - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Shirley Ool - WaarBenJij.nu Not so suavemente… - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Shirley Ool - WaarBenJij.nu

Not so suavemente…

Blijf op de hoogte en volg Shirley

27 Maart 2013 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Zet je weer klaar voor een flinke blog, want we zijn pas een weekend hier en er is al zoveel gebeurt, wat een indrukken krijgen we hier in the states en wat ben ik blij dat mijn beste vriendinnetje hier met me is om alles mee te delen..

Zoals ik in mijn vorige blog beschreef zouden we vrijdagmorgen worden opgepikt door het hotel.. 1,5 uur en 4 telefoontjes verder was er nog steeds niemand en hebben we de hoop opgegeven. Niet de meest geweldige eerste indruk maargoed, dan maar ons eigen plan trekken! En hoe kun je de American Dream het beste beginnen? Juist, bij Walmart! Meteen even een crappy Amerikaanse telefoon gekocht, waar ik wel internet op heb maar geen whatsapp op kan installeren. Ook wat eten en huisspullen als beddengoed, douchespullen etc, gekocht en we gingen beide na 2 uur $240,- lichter naar buiten! Welkom in Amerika. (Trouwens, als iemand mijn Amerikaanse nummer wilt hebben, stuur me even een berichtje op fb, want ik heb wel facebook 1.0 op mijn Amerikaanse telefoon :] hahaha. Facebook is overigens de handigste manier voor contact sowieso zolang we geen wifi hebben in ons appartement.)

Zaterdags even terug gegaan naar de Walmart want we waren toch wel wat dingetjes nog vergeten. Ook meteen terecht gekomen in onze eerste Blizzard! Alsof we nog niet genoeg sneeuw hadden gehad in Nederland gaat het hier fijn door. Zondag ook nog veel sneeuw, maar we wilde toch even wat van de omgeving en buurt zien, en wat frisse lucht hebben dus zijn we een blokje gaan wandelen. Nou zeg wat een tokkie-buurt zijn we hier in beland haha, gelukkig op het appartementen complex hier niks van te merken, maar zodra je de poorten uit gaat is het verschrikkelijk. Alles echt ontzettend oud en nouja, heel anders dan Nederland. Laat ik het daar op houden. Na 10 minuten dus maar weer omgedraaid en naar huis aangezien het ook weer harder begon te sneeuwen!

We hebben wel een beetje jetlag, we zijn echt super vroeg wakker ’s morgens en super vroeg moe in de avond en we hebben op de meest rare tijden honger haha! Trouwens, wat een smerig kraanwater hebben ze hier. Lijkt wel alsof ik mijn mond spoel met zwembadwater. Echt overdreven veel chloor. Achja, keeps the dentist away, hopen we dan maar! Gelukkig proef je het met koken niet. Over koken gesproken, dat gaat ons echt goed af! Buiten dat we de eerste avond een pit van het fornuis hadden gesloopt, oeps! We deden niks raars maar er kwamen allemaal vonken uit, kortsluiting? Maar gelukkig is hij nu weer gemaakt. Het hele op ons zelf wonen gaat ons überhaupt vrij goed af, we zijn echt heel netjes! Onze ouders kunnen trots op ons zijn!! ;] We zijn maar met zijn tweetjes en hebben vandaag ook te horen gekregen dat we geen roommate zullen krijgen. We hebben echter wel een tientonner boven ons wonen, iedere keer als hij/zij opstaat, lijkt het alsof het plafond naar beneden komt hahaha. De omgeving is hier trouwens prachtig!! Overal waar je kijkt om je heen buiten zie je de Rocky Mountains, echt adembenemend! Ik zal binnenkort een paar foto’s op facebook uploaden.

Misschien klinkt dit allemaal een beetje negatief en ik denk dat als ik alleen was geweest dat ik ondertussen huilend in de kamer hier had gezeten, maar samen met lieve Naddie vermaak ik me wel! We zijn heel blij dat we hier samen zijn en gaan er een geweldig jaar van maken, we vermaken elkaar wel hier!

Om even mijn titel te verklaren van deze blog trouwens.. We hebben haarlak gekocht die ‘Suave’ heet, dus iedere morgen als we opstaan en ons haar doen krijgen we het liedje Suavementeeee in ons hoofd.. En dat lopen we dan de hele dag te zingen! Suavemente betekend smooth/softly vertelde wikipedia ons vandaag haha! We leren nog Spaans hier ook..

Bedankt voor het lezen, and you will hear from me soon!

Heel veel liefs, Shir xo

  • 27 Maart 2013 - 19:10

    Marti En Amanda:

    Tja die American Dream toch... zet niet dat ik je vaak gewaarschuwd heb dat dat wel eens iets anders uit kan pakken, het is Nederland niet en jullie hadden toch een nogal romantisch beeld van de USA.

    Voor jullie volgende appartement, kijk eens op craigslist, daar staat genoeg op.
    Zoeken vanuit hier gaat wel, maar dat dorp waar jullie zitten staat niet op google streetvieuw, dus de lokatie wordt toch wat moeilijk zonder.
    stap een bij een makelaar naar binnen en leg daar jullie probleem voor.

    Wij doen wat we kunnen, maar jullie zitten te ver weg......
    Snel opgroeien nu is het devies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Colorado Springs

Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7628

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 29 Januari 2015

Cruise ship diaries

22 Maart 2013 - 24 Maart 2014

USA here I come

Landen bezocht: